Jak zbudować ubezpieczenie swojej kariery w tych niepewnych czasach? - NAJINTERNATIONAL Executive Search & Leadership Solutions

>> Go to Frontpage
Jak zbudować ubezpieczenie swojej kariery w tych niepewnych czasach?

Jak zbudować ubezpieczenie swojej kariery w tych niepewnych czasach?

W czasach tak wielkiej niepewności, wielu profesjonalistów czuje się nieco zagubionych. Nie możemy kontrolować sytuacji w zakresie zdrowia publicznego ani szeroko pojętej gospodarki. Ale jeśli chodzi o nasze kariery zawodowe, nie musimy siedzieć z założonymi rękami i czekać, aż coś się nam stanie.

Oto cztery kroki, które każdy specjalista może teraz zrobić, aby stworzyć własne, długoterminowe ubezpieczenie kariery, które pomoże go chronić – niezależnie od powszechnej niestabilności.

Rozwijaj “kapitał pomostowy”

Większość specjalistów, o ile nie czyni tego świadomie, ma tendencję do budowania jednorodnych społeczności. To jest dobre, do momentu gdy nie jest dobre. W czasach spowolnienia gospodarczego potrzebujesz zróżnicowania branżowego, wiekowego, kompetencyjnego i związanego z wykształceniem. Teraz nadszedł czas, aby zacząć świadomie poszukiwać zróżnicowanych kontaktów, które w czasach boomu przyniosą korzyści w postaci możliwości zapoznania się z nowymi pomysłami i metodologiami, ale odegrają jeszcze bardziej krytyczną rolę podczas kryzysu, kiedy mogą dostarczyć ważnych informacji na temat rynku lub nawet prowadzić do znalezienia pracy. Nie pomoże Ci przecież znajomość 1000 osób w Twojej firmie, ani w Twojej branży, jeśli wszyscy inni również zostaną zwolnieni.

Kierownik w branży turystycznej, na przykład, będzie dużo bardziej zwinny zawodowo – i ma większe szanse na szybkie znalezienie nowej pracy – jeśli poświęci czas na rozwijanie kontaktów, które działają w obszarach antycyklicznych, takich jak streaming online lub logistyka wysyłkowa. Dobrym punktem wyjścia do budowania sieci jest wykorzystanie istniejących kontaktów z różnymi środowiskami. Możesz na przykład zorganizować wirtualną kolację networkingową ze współprowadzącym, a każdy z was zaprosi połowę gości, dzięki czemu Twoje sieci społecznościowe będą mogły się wzajemnie uzupełniać. Jest to szczególnie przydatne, jeśli Twój współprowadzący nie pracuje w Twojej firmie lub branży. (Na przykład, możesz skontaktować się z przyjacielem z uczelni, z kimś z twojej, z drużyny sportowej lub z kimś, kogo spotkałeś podczas spaceru z psem).

Krok w kierunku wolontariatu

Zwłaszcza w czasie kryzysu wielu profesjonalistów wycofuje się z działalności wolontariackiej, ponieważ obawiają się o swoje płatne obowiązki. Jest to dla ciebie szansa, ponieważ jest to również czas, kiedy wiele osób szuka wsparcia dla jakiejś społeczności. Nawet jeśli Twoje dotychczasowe zaangażowanie było minimalne, możesz zaproponować przeprowadzenie webinaru, wirtualnego “mixera” lub warsztatów rozwoju umiejętności dla stowarzyszenia lub organizacji non profit. Jest to szansa na pomoc innym i zbudowanie pozytywnej reputacji w tym zakresie.

Tworzenie własności intelektualnej

Wielu profesjonalistów cieszy się szacunkiem osób, którzy pracują z nimi bezpośrednio. Ale rzadko zdarza się – a jest to cenne – aby zyskać szacunek tych, którzy nigdy nie pracowali z tobą bezpośrednio, i aby oni docenili twoje pomysły. W dzisiejszych czasach możesz nie mieć możliwości wypowiedzenia się na wielu konferencjach osobiście. Ale jest wiele sposobów na dzielenie się swoją wiedzą online poprzez tworzenie treści pisemnych, takich jak blogowanie na tematy branżowe na LinkedIn, czy zaproponowanie pisania do newslettera Twojej firmy.

Jedną z często pomijanych możliwości jest regularne dzielenie się pomysłami lub najlepszymi praktykami w firmowym intranecie. Zapracowani fachowcy czasami postrzegają to jako rozpraszanie uwagi, ale ze względu na to, że firmowy intranet jest czytany przez osoby kierujące firmą, które mają nadzieję na rozbicie silosów organizacyjnych, może być to szansa, aby zostać zauważonym. Jedna z moich koleżanek nawiązała z CEO dłuższy osobisty dialog po tym, jak odpowiedziała w intranecie na wątek dotyczący pomysłów na zwiększenie zrównoważenia środowiskowego w firmie. Kluczem jest przedstawienie swoich spostrzeżeń ludziom wewnątrz i na zewnątrz firmy, aby zapamiętali twoje imię i mogli powiedzieć: “Podoba mi się sposób, w jaki ona myśli”.

Testuj siebie w innych aktywnościach

Możesz kochać pracować dla swojej firmy i nie mieć ochoty na robienie dodatkowych rzeczy. Zrób to mimo wszystko. W warunkach niestabilnej gospodarki im więcej masz możliwości, tym lepiej, tak jak Pat Flynn, którego opisuję w mojej książce Entrepreneurial You. Flynn był pracownikiem firmy architektonicznej, który założył bloga, aby utrwalić swoje notatki ze studiów, podczas gdy on sam przygotowywał się do egzaminu zawodowego w zakresie praktyk budownictwa ekologicznego. Ostatecznie stworzył na podstawie swoich artykułów e-book i sprzedał go za niewielką opłatą na swojej stronie internetowej.

Stało się to dla niego kołem ratunkowym, gdy w 2008 roku został zwolniony z pracy w swojej firmie. Ale ponieważ stworzył firmę dodatkową, która przynosiła mu co miesiąc więcej korzyści niż praca zawodowa, zrezygnował z niej. Zacznij od czegoś małego, pracuj za darmo na początku i sprawdź, co lubisz i czy inni ludzie mogą być zainteresowani. Przynajmniej nauczy Cię to nowych umiejętności, które możesz wykorzystać w swojej pracy. A w najlepszym razie, może przynieść nowe dochody i być może otworzyć przyszłe profesjonalne drzwi.

W niepewnych czasach musimy zadać sobie pytanie: jakie atuty najbardziej chciałbyś mieć w przypadku przedłużającego się spowolnienia gospodarczego? I jakie kroki można zrobić, aby je uzyskać już dziś? Przejmując inicjatywę już teraz, stworzysz – “ubezpieczenie kariery”, które przeprowadzi Cię przez kryzys, niezależnie od tego, jak Twoja firma lub branża będzie rozwijać się w przyszłości.

Autor Dorie Clark https://dorieclark.com/

Jest konsultantką ds. strategii marketingowej, która wykłada w Fuqua School of Business na Uniwersytecie Duke’a i została uznana przez Thinkers50 za jedną z 50 najlepszych myślicieli biznesowych na świecie. Jest autorką książki “Entrepreneurial You, Reinventing You” i “Stand Out Out”.

https://www.fastcompany.com/90529474/how-to-give-yourself-career-insurance-during-uncertain-times?utm_sq=ghf9xenfnm