O NAS
Kim jesteśmy i dlaczego będziesz zadowolony ze współpracy z nami
NAJ International
NAJ International Sp. z o.o. została założona w 1991 roku aby wypełnić w Polsce lukę jaką był brak profesjonalnych firm rekrutacyjnych w tamtym czasie na rynku.
Nieprzerwanie z sukcesem świadczymy usługi rekrutacyjne i doradcze w obszarze zasobów ludzkich w całej Polsce oraz na 23 innych rynkach w Europie, Azji, Republice Południowej Afryki, obu Amerykach.
Naszą podstawową usługą są rekrutacje na stanowiska kierownicze (kadra zarządzająca, członkowie zarządu, dyrektorzy, kierownicy). Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy zapraszani również do rekrutacji na stanowiska eksperckie i specjalistyczne.
Realizujemy rekrutacje dla 10 różnych sektorów gospodarki. Jesteśmy generalistami a to znaczy, że w sektorach konkretnej branży rekrutujemy na funkcje we wszystkich obszarach funkcjonowania danej organizacji.
Wokół rekrutacji zbudowaliśmy również inne usługi, które wymagają rozwiniętej umiejętności oceny kandydata i dlatego we współpracy z partnerami zewnętrznymi przygotowujemy rozwiązania HR dla konkretnych organizacji. Więcej na ten temat przeczytasz w zakładce Usługi.
Procesy rekrutacyjne
- Rozumiemy segmenty biznesowe w których działają nasi Klienci dlatego wysłanie oferty zawsze poprzedza rozmowa na temat wyzwań biznesowych firmy Klienta w danym czasie, wyzwań na danym stanowisku. Po takiej rozmowie przygotowujemy dedykowaną strategię rekrutacji dla konkretnego przypadku i firmy.
- Jesteśmy pasjonatami firm naszych Klientów. Rozumiemy wartości i kulturę organizacyjną każdego Klienta. Dlatego oceniając Kandydata szczególną uwagę zwracamy na dopasowanie osoby do organizacji danej firmy, biorąc pod uwagę kraj pochodzenia firmy i wyznawane przez firmę wartości. Jest to jeden z głównych czynników sukcesu prowadzanych przez nas procesów rekrutacyjnych.
- Jeśli poufność w rekrutacji jest konieczna dbamy aby proces rekrutacyjny był prowadzony z zachowaniem najwyższych standardów poufności
- Ścisła komunikacja z Kandydatami pomaga nam w doborze odpowiednich osób od początku każdego procesu rekrutacji oraz utrzymanie motywacji kandydata w całej rekrutacji.
- Jako firma rekrutacyjna aktywnie śledzimy rynek narzędzi komunikacji i identyfikacji Kandydatów, dzięki czemu łączymy organizacje Klientów z najbardziej dynamicznymi Kandydatami na rynku.
- Koordynujemy wszystkie działania związane z organizacją spotkań Kandydata z Klientem na wszystkich etapach interview po stronie Klienta.
- Płynnie zarządzamy i pomagamy w przejściu Kandydata do organizacji Klienta uczestnicząc w negocjacjach warunków zatrudnienia i śledząc aklimatyzację Kandydatów w nowym miejscu pracy.
Kandydaci NAJ International
Kandydatom zapewniamy poufność ich danych osobowych dzięki czemu nawet najbardziej ostrożne osoby decydują się na udział w prowadzonych przez nas procesach rekrutacyjnych.
Nasi Kandydaci wnoszą do firm Klienta świeże myślenie i mają realny wpływ na działalność firmy Klienta w przyszłości.
Dajemy Kandydatom realistyczną wizję wyróżników, możliwości i wyzwań w firmach Klientów. Dlatego przyciągamy do procesów najsilniejsze indywidualności i talenty. Dzięki takiemu wyrekrutowane przez nas osoby zostają w firmach Klientów na długi czas.
Działamy etycznie i sumiennie a Kandydaci uważają nas za kompetentnych, zaangażowanych i pomocnych.
Klient NAJ International
Nasi Klienci to międzynarodowe i polskie korporacje, jak i średnie przedsiębiorstwa, firmy rodzinne i start-upy w 10 sektorach gospodarki.
Bazując na wieloletnim doświadczeniu jesteśmy w stanie reprezentować naszych Klientów w trakcie rekrutacji w sposób merytoryczny, transparentny i dokładny.
W jaki sposób pracujemy
W jaki sposób myślimy i pracujemy?
NAJ International jako doświadczona i profesjonalna firma rekrutacyjna dba o pracę z zachowaniem etyki, uczciwość i odpowiedzialność.
Mamy wieloletnie doświadczenie w poszukiwaniach i przeprowadzaniu rekrutacji dla 10 sektorów gospodarki. Cieszymy się udanymi, długotrwałymi relacjami z wieloma wiodącymi, międzynarodowymi i polskimi organizacjami.
Korzystając z usług firmy rekrutacyjnej, ważne jest, aby wiedzieć, że mamy do czynienia z organizacją i ludźmi, którym można zaufać.
Wartości, którymi się przede wszystkim kierujemy, to między innymi:
- SKUTECZNOŚĆ – zawsze jest dobre rozwiązanie, nawet jeśli nie jest ono najłatwiejsze
- SZACUNEK – z szacunkiem podchodzimy do kandydatów i klientów ich potrzeb i wartości
- POUFNOŚĆ – wiemy jak ważna jest poufność informacji dla naszych klientów i kandydatów dlatego we wszystkich naszych działaniach stosujemy się do przepisów RODO
Agencja Doradztwa Personalnego
NAJ International jest oficjalnie zarejestrowana jako Agencja Doradztwa Personalnego w Polsce pod numerem 482, co przekłada się na pracę zgodnie z Ustawą o Agencjach Doradztwa Personalnego.
Misja firmy
Misją NAJ International jest zapewnienie wszystkim Klientom rozwiązań i Kandydatów najlepiej pasujących do ich potrzeb.
Dbamy o to aby Kandydaci od stanowisk średniego szczebla zarządzania w górę, pasowali w najwyższym stopniu do:
- struktury firmy Klienta
- aktualnych wyzwań rynkowych firmy Klienta
- środowiska kulturowego panującego w firmie Klienta
W tym celu utrzymujemy stałe, oparte na wzajemnym zaufaniu i poufności kontakty z Kandydatami. Równocześnie pracujemy nad nawiązywaniem odpowiednich kontaktów z Kandydatami poza granicami Polski. Utrzymujemy relacje z obywatelami polskimi, którzy obecnie pracują na kontraktach międzynarodowych i chcieliby powrócić do Polski.
Dzięki członkostwu w IESF zapewniamy Klientom – w tym polskim spółkom rodzinnym, którzy myślą o rozwoju międzynarodowym możliwość skutecznej realizacji projektów rekrutacyjnych poza granicami Polski.
Wszyscy rekomendowani przez nas Kandydaci są ocenieni przez nas na bazie pogłębionych spotkań osobistych z konsultantem. Oceniamy konieczne kompetencje, osiągnięcia i dopasowanie Kandydata do kultury organizacyjnej Klienta. Dzięki takiemu podejściu pomagamy odnieść sukces obu stronom.
We make YOU grow.
Historia
Inspiracja
Można powiedzieć, że idea firmy powstała poniekąd dzięki studentom filologii romańskiej. Francois Nail – założyciel firmy – po pracy w Ambasadzie Francuskiej wykładał marketing na Uniwersytecie Warszawskim dla studentów mówiących po francusku. Tam spotkał się ze zdolnymi studentami, którzy martwili się, że są mało przygotowani, żeby znaleźć pracę w nowych warunkach ekonomii wolnego rynku. To go bardzo zastanowiło, szczególnie, że w ciągu dnia spotykał francuskich biznesmenów, szukających porady w biurze Radcy Handlowego Ambasady Francuskiej. Owi biznesmeni narzekali, że poszukują bez skutku odpowiednich pracowników do przedstawicielstw firm francuskich, które w tamtym czasie masowo zaczęły „wchodzić do Polski”.
1991
Na rynku istniały tylko Urzędy Pracy, w których trudno było spotkać kogoś, kto mówił w językach obcych. Stało się jasne, że brakuje istniejących na „zachodzie” firm doradztwa personalnego, do których zwyczajowo zgłaszają się pracodawcy w poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników.
Niewielu wierzyło, że przedsięwzięcie to się uda. Młody Francuz w Polsce, z niewielkimi oszczędnościami i bez doświadczenia w rekrutacji oraz bez siwych włosów (właściwych konsultantom na bardziej rozwiniętych rynkach). Ale z wielu stron słyszał: „młodzi ludzie w Polsce są wspaniali, to tutaj i teraz trzeba zrobić”. Więc założył firmę doradztwa personalnego. Standardy rekrutacji podpatrywał u najlepszych we Francji i w innych krajach.
Firma NAJ International https://www.linkedin.com/company/47094/admin/updates/została zarejestrowana 22 sierpnia 1991 roku w Warszawie jako spółka doradztwa personalnego.
1993
Po dwóch latach istnienia NAJ International miał 30 klientów należących do czołowych firm na świecie ale też wiele zagrażało rozwojowi firmy. W roku 1993 nastąpiło odejście dwóch amerykańskich konsultantów do międzynarodowych konkurentów, którzy właśnie w tym czasie zaczęli także wchodzić na polski rynek.
Pomimo trudności rynek pracy okazał się bardzo atrakcyjnym polem działania, zlecenia rekrutacyjne zaczęły napływać z coraz większej ilości międzynarodowych firm. Zespół NAJ International powiększał się o nowych konsultantów, z których 6 w przyszłości miało zająć stanowiska Dyrektorów Personalnych kilku dużych międzynarodowych firm.
W Polsce, w której nie było Internetu ani telefonów komórkowych i także nie każdy dysponował telefonem stacjonarnym nie łatwo było dotrzeć do kandydatów. Stąd też, na początku to głównie kandydaci odpowiadali na ogłoszenia prasowe, a do sukcesu rekrutacji przyczyniała się dobra treść ogłoszenia i kontakt telegramowy z wybranymi osobami.
1999
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Internet i sieci komórkowe zmodyfikowały rynek pracy. Dodatkowo wielu międzynarodowych menedżerów zaczęło powracać do macierzystych krajów a ich miejsce zaczęli zajmować zdolni Polacy wcześniej często zatrudnieni za pośrednictwem NAJ International.
Zmieniły się metody rekrutacji – z masowych kampanii rekrutacyjnych w prasie firma przeszła na kontakt bezpośredni szumnie nazywany head-huntingiem. Powoli stawało się jasne, że na rynku są już osoby, które osiągnęły sukces i same nie myślą o zmianie pracy trzeba je do tej zmiany zachęcić i tak firma zaczęła pracować poprzez direct search a następnie executive search.
2001
W roku 2001 Francois Nail zdecydował, że po niespełna dziesięciu latach zarządzania firmą przyszedł czas aby oddać ster w inne ręce i sam zajął się tworzeniem w Polsce zrębów coachingu – założył firmę coachingową dedykowaną Top Executives – RSQ Management.
2005
W roku 2005 firmą zaczęła kierować Ewa Adamczyk – obecny Prezes i Partner Zarządzający https://www.linkedin.com/in/ewa-adamczyk-b4761625/
Obecny skład konsultantów NAJ International to zespół budowany przez ostatnie lata z osób z wieloletnią praktyką w rekrutacji i projektach doradczych.
2014
W związku z globalizacją potrzeb rekrutacyjnych naszych klientów, ekspansją rozwoju polskich spółek poza granice Polski oraz rozlicznymi pytaniami na temat możności współpracy z NAJ International poza Polską, jesienią 2014 firma dołączyła do globalnej renomowanej federacji niezależnych agencji rekrutacyjnych International Executive Search Federation (IESF) www.iesf.com. Dzięki członkostwu w IESF nasi klienci i kandydaci zyskali możliwość współpracy z firmą na wszystkich kontynentach.
2016
W roku 2016 Ewa Adamczyk została wybrana przez partnerów IESF jako reprezentant CEE w Globalnym Komitecie Zarządzającym IESF. Jest pierwsza kobietą która pełni tą rolę od początku funkcjonowania IESF na świecie.
2018
W roku NAJ International i Polska zostało nagrodzone w ramach Internatonal Executive Search Federation jako kraj który zrealizował najwięcej rekrutacji międzynarodowych na świecie.
2019
W roku NAJ International i Polska po raz drugi z rzędu zostało nagrodzone w ramach Internatonal Executive Search Federation jako kraj który ponownie zrealizował najwięcej rekrutacji międzynarodowych na świecie.
Prasa
Forbes Ekspert po przecenie 20.09.2012
FWKP.pl_jak Cię widzą, tak Cię piszą_22.09.2011
Gazeta.pl_Dorota Wróblewska_ Jak wybierać, żeby nie żałować_20.11.2010
Bankier_Menedżer z gwarancją_10.02.2010
puls biznesu Nie łam się, gdy stracisz pracę 02.10.2009
Magazyn Studencki -dlaczego_23 zasady dobrego CV_03.08.2009
Magazyn Studencki _dlaczego_21 najczęstszych błędów rekrutacyjnych_02.08.2009
Forbes_Menedżer – pan na bonusach_10.03.2009
g.infor.pl_przeglad_gospodarczy_Dyskrecja w cenie_str7_31.10.2008
Puls Biznesu Tak to widzę 24.10.2008
CCIPF_podsumowanie_zeby_sie_mleko_nie_rozlalo_22.10.2008
karieramanagera_Zarobki Top Managerów_01.10.2008
KarieraManagera Jak z klasą wywalczyć podwyżkę 22.08.2008
Bankier_Płaca prezesa, czyli ile zarabia polski menedżer_13.02.2008
Świat – Wiadomości – Emito_Do boju Polko!_18.10.2007
Dziennik.pl_ sukces jest dla kobiety spełnieniem_12.10.2007
Twoja-firma_Menedżer z gwarancją.10.02.2007
Bankier.pl_Jak z klasą wywalczyć podwyżkę_01.02.2007
Interia_Menedżer z gwarancją_28.01.2007
Polityka_Wyluzuj szefie_25.11.2006
CEO_ Magazyn Top Menedżerów_Menedżer idealny jest miękki i twardy_14.11.2006
wnp_Menedżer pod lupą_09.11.2006
eGospodarka_Jaki jest menedżer idealny_08.11.2006
Manager_Magazin_01.11.2006_cz_6
Manager_Magazin_01.11.2006_cz_5
Manager_Magazin_01.11.2006_cz_4
Manager_Magazin_01.11.2006_cz_3
Manager_Magazin_01.11.2006_cz_2
Manager_Magazin_01.11.2006_cz_1
Wiecej dostają najcenniejsi pracownicy 27.10.2006
The Warsaw Voice_Headhunter expands_4.10.2006
Marketing przy kawie_15 urodziny NAJ International_21.09.2006
TVPInfo_łódzki rynek pracy 18.09.2006
Gazeta.pl_Dell już oficjalnie_18.09.2006
Łódź Olechów, Janów i… okolice_Dell już oficjalnie_17.09.2006
Gazeta_Wyborcza_Łódź_10.09.2006
Rzeczpospolita_Filozof menedżerem_15.12.2004
JOBFITTER_Od Specjalisty do HR Generalisty
JOBFITTER_Kto sprawdzi się w miękkim, a kto w twardym HR
Eurobuild _ Praca w budownictwie, Dziewczyny na rusztowaniach
Inni O Nas
Eliza Amanowicz (Dyrektor Marketingu, Harvard Business Review)
Pamiętam ten dzień, choć minęło 20 lat.
Ogłoszenie w prasie, sygnowane logiem Naj … Nie było zbyt wielu ogłoszeń i nie było takich firm. Odpowiedziałam.
Zaproszenie na spotkanie. Pełen profesjonalizm. Konkretnie, ale miło. Wymagająco, ale ze wsparciem. Bez nerwów, szczerze i profesjonalnie.
To była jedna z lepszych rozmów o pracę. Raczej nastawiona na rozwój i pokazanie, że zmiana może znaczyć tylko lepsze.
Po latach nic się nie zmieniło, pozostała atmosfera, pozbawiona stresu, profesjonalna, ale ciepła i wspierająca.
Katarzyna Ankudowicz-Hutna (Co-manufacturing Director Europe, Danone)
W roku 1994 przeczytałam ogłoszenie o pracę w Gazecie Wyborczej edytowane przez firmę NAJ na stanowisko zastępcy szefa zakupów z płynną znajomością języka francuskiego. Zupełnie nie wiedziałam na czym mogą polegać obowiązki na tym stanowisku ani czym zajmuje się Dział Zakupów. Po pomyślnie zakończonej rozmowie w agencji okazało się że rekrutacja jest prowadzona dla firmy Danone…wtedy w Polsce mało kto wiedział co to za firma. Moje doświadczenia zawodowe były wówczas dość skromne. Posiadałam jednak biegłą znajomość francuskiego oraz doświadczenia w kontaktach handlowo-organizacyjnych z Francją. Po pozytywnej ocenie moich kompetencji doszło do spotkania z Danone, na którym upewniano się czy na pewno nie zrezygnuję. W kontrakcie, który otrzymałam od Danone figurowało stanowisko Asystentka Głównego Zaopatrzeniowca (Działy Kadr mało miały wtedy wspólnego z dzisiejszymi Działami Personalnymi). Moja kariera rozwinęła się błyskawicznie. Już w 1995 weszłam jako jedyny Polak do Dyrekcji Danone Polska. Pomógł mi niewątpliwie język francuski, wyższe studia i otwarta osobowość. Obecnie po wielu promocjach pełnię funkcję Co-manufacturing Director Europe Danone. To był dobry krok w mojej karierze zawodowej.
Beata Biernacka (Research Manager, Discovery Networks Central Europe)
Miałam okazję oraz przyjemność pracować z Naj zarówno jako osoba rekrutowana, jak i rekrutująca. W obydwu przypadkach była to współpraca bardzo profesjonalna a razem życzliwa oraz przebiegająca w przyjemnej atmosferze.
Jako osoba rekrutowana byłam przyjemnie zaskoczona dbałością konsultantów o mnie, co objawiało się w ciągłym informowaniu mnie o przebiegu procesu oraz dbaniem o moje samopoczucie związane z procesem. Sama rekrutacja przebiegała bardzo profesjonalnie, czułam się w pełni poinformowana i przygotowana do spotkań z przyszłym pracodawcą. Rekrutacja zakończyła się pomyślnie, zmianą pracy, z której dotąd jestem bardzo zadowolona. W kolejnej odsłonie mojej współpracy z Naj zleciłam poszukiwanie pracownika do mojego działu. Także z tej strony praca przebiegała profesjonalnie, terminowo i w miłej atmosferze. Miałam pewność, iż konsultanci Naj sprawdzili bardzo dobrze rynek pod kątem osób z wymaganym doświadczeniem zawodowym. Osoby zaproponowane na short list były z jednej strony profesjonalne, a z drugiej odpowiadające potrzebą firmy. Rekrutacja zakończyła się pomyślnie zatrudnieniem odpowiedniej osoby.
Joanna Bilecka (Dyrektor HR, Credit Agricole Corporate and Investment Bank S.A. Oddział w Polsce)
Z firmą NAJ International zetknęłam się w roku 1992, podczas swojej pracy w dziale personalnym w Centertel – był to wtedy nasz kluczowy dostawca rekrutacyjny i pionier na polskim rynku w tej nowej dziedzinie. Wiele lat później miałam także kontakt z firmą jako kandydat i cenię sobie zwłaszcza zaangażowanie konsultantów, z którymi rozmawiałam, w zagadnienia motywacyjne kandydata oraz otwartość w rozmowach na temat oferty pracy.
Oskar Błoński (Dyrektor ds. Rozwoju Rynku, Danone)
Proces rekrutacji przeprowadzony przez firmę Naj International był udany, czego najlepszym dowodem jest moja 14-letnia kariera w Danone i obecna pozycja. Co na pewno utknęło mi w pamięci, to bardzo rzeczowe, profesjonalne podejście do całej sprawy Pana Francois, muszę stwierdzić, że w dzisiejszych czasach trudno spotkać takich profesjonalistów, jak on.
Bartosz Browarski (Senior Private Banker)
W profesjonalny sposób zostałem za rękę przeprowadzony przez cały proces rekrutacji. Dziękuję za pomoc w otwarciu kolejnych drzwi zawodowego życia.
Andrzej Chudy (Kammann Maschinenbau GMBH)
Naj jest wyśmienity, to profesjonalizm, szybkie tempo rekrutacji i otwarte spojrzenie na ludzi. Dzięki Najowi wskoczylem na szczebel managerski i zaistnialem w innej branży.
Jolanta Ciesielska (Communications Manager, Lafarge Cement S.A.)
Na zmianę pracy zdecydowałam się po 10 latach spędzonych w jednej firmie. W takiej sytuacji istotne są wszystkie elementy procesu rekrutacji, nie tylko fachowość konsultanta, ale szczególnie umiejętność stworzenia właściwej atmosfery. Mogę powiedzieć, że oferta pracy zainteresowała mnie nie tylko ze względu na jej jakość, ale również na przebieg procesu rekrutacyjnego. Konsultant był partnerem, a nie jednym z wielu pracowników firmy rekrutacyjnej. Proces rekrutacji nie zakończył się wraz z podjęciem pracy, zawsze byłam mile zaskoczona życzliwym zainteresowaniem konsultanta moją opinią na temat nowej pracy. Ofertę przyjęłam, a praca w nowej firmie okazała się ciekawym i znaczącym etapem w mojej zawodowej karierze. I mogę powiedzieć, że duży wkład ma tu Naj International.
Rafał Ciszewski (Vice President, Business Development, Starcom)
Na mojej drodze zawodowej od początku towarzyszyło mi szczęście. Pierwsze doświadczenia zawodowe ukształtowały moje podejście do biznesu i pracy. Pierwsze doświadczenia to był kontakt z życzliwymi ludźmi z Naj, z ich rzetelnością i zaangażowaniem w projekt. Dziś niektórzy nazywają takie podejście „profesjonalizmem”, dla mnie właściwym słowem jest „szacunek”. Szacunek dla mnie – szukającego pracy i szacunek dla przyszłego pracodawcy. Do dziś darzę firmę NAj wielkim szacunkiem.
Piotr Cudziło (Regionalny Kierownik Sprzedaży Ukraina, Saint-Gobain Glass Polska)
Proces rekrutacyjny prowadzony przez firmę NAJ wspominam bardzo miło. Biorąc pod uwagę fakt, iż w poprzedniej firmie pracowałem przez 12 lat, podjęcie decyzji o zmianie pracy nie było łatwe. Atmosfera w jakiej odbywały się spotkania była bardzo przyjazna co sprawiało że proces nie był dla mnie stresujący. Przez cały czas trwania projektu byłem w stałym kontakcie z konsultantem, wiedziałem że mogę zwrócić się do niego ze wszystkimi wątpliwościami, co pozwoliło mi podjąć decyzję. Dziś mogę powiedzieć, że była ona trafna. Mam poczucie sukcesu, stałego rozwoju i z obecnej pracy czerpię dużo satysfakcji.
Piotr Czarnecki (President, CEO, Raiffeisen Bank Polska)
Byłem mile zaskoczony zaproszeniem na spotkanie z François Nail, bo wiele dobrego słyszałem o nim na rynku biznesowym. Co prawda był to moment, w którym zupełnie nie myślałem o zmianach w mojej karierze zawodowej. Już na wstępie François zrobił mocne otwarcie, bo bardzo dużo o mnie wiedział. I mimo moich początkowych jasnych deklaracji, że właściwie nie zamierzam nic zmieniać, zaczął opowiadać mi o nowym WYZWANIU zawodowym, w nowej dziedzinie biznesu, do tego w największej firmie polskiej, z równie wielką restrukturyzacją. Potrafił od razu precyzyjnie odczytać, czym naprawdę można mnie zawsze zainteresować, jak zagrać na moich pasjach i motywacji osiągania trudnych celów.
Zwróciłem również uwagę na zupełnie inne, bardzo precyzyjne, a z drugiej strony wielotorowe podejście do procesu rekrutacji. Zaś na samym końcu sprawił mi po prostu frajdę testem grafologicznym, którym rozszyfrował nawet te najbardziej ukryte cechy mojej osobowości – jako człowieka i lidera. Byłem po prostu pod wrażeniem…
Danuta Dąbrowska (CFO Board Member, Pandora Jewelery)
W 1997 roku NAJ prowadził projekt rekrutacyjny dla firmy Ericsson i wówczas zaproponowano mi w nim udział. Pomimo, że nie miałam doświadczenia we wszystkich obszarach, dostrzeżono we mnie potencjał do objęcia stanowiska Finance Manager. Spotkania z Konsultantem miały charakter bardzo spersonalizowany, nie dotyczyły tylko doświadczenia, ale i innych sfer życia, a to było dla mnie bardzo ważne, zwłaszcza, że miałam podjąć bardzo ważną decyzję dotyczącą mojej przyszłej kariery zawodowej. W efekcie tych rozmów zgodziłam się przyjąć ofertę i z pewnością można stwierdzić, że ten krok miał olbrzymi wpływ na moją dalszą karierę – przez kolejne lata zdobywałam doświadczenie, pokonywałam kolejne szczeble i obejmowałam coraz to wyższe stanowiska. Obecnie zajmuje stanowisko CFO, Board Member CEE w Pandora Jewelry CEE. Jestem wdzięczna firmie Naj, że udało się namówić mnie do podjęcia tego wyzwania.
Waldemar Dębski (Dyrektor Generalny, Magnaplast)
Usługi rekrutacyjne firmy Naj świadczone są profesjonalnie i na wysokim poziomie. Cechuje ich doskonała intuicja co do profilu kandydatów i ich selekcji. Naj jest otwarty na oczekiwania klienta, stara się rozumieć jego potrzeby i jak najlepiej na nie odpowiadać. Ja sam jestem tego najlepszym przykładem. Wybrany na stanowisko Dyrektora Handlowego w firmie Uponor obecnie Magnaplast pracuję tu nieprzerwanie od roku 1999, a w drodze rozwoju firmy i awansu pełnię obecnie obowiązki Dyrektora Generalnego.
Beata Domagała (Human Resources Manager, Toyota)
Współpracowałam z wieloma agencjami i w przypadku firmy Naj International wyróżniające było to, że pracują tutaj doświadczeni i znający się na branży konsultanci, zadający rozsądne i ważne z punktu widzenia procesu pytania. Firmę cenię sobie także za to, że kieruje się zasadami etyki. (…) Ten krok, który podjęłam za pomocą Naja, pomógł mi dokonać dużego skoku zawodowego, dzięki któremu nauczyłam się wielu procesów operacyjnych, ale także spojrzenia globalnego na prowadzenie biznesu.
Ewa Dyc (Dyrektor ds Zasobów Ludzkich, Vision Express SP)
Pracowałam w Naju w latach dziewięćdziesiątych, kiedy rynek pracy był jeszcze dość młody. Zdobyłam tutaj cały warsztat pracy z ludźmi i dla ludzi. Wpoiłam sobie zasadę uczciwości i bycia fair zarówno wobec kandydatów, jak i klientów. Nauczyłam się słuchania ludzi i bycia dla nich wsparciem.
Anna Gardocka (Kierownik Personalny, Trouw Nutrition Polska)
Na początku naszej ponad 6-letniej „znajomości” z NAJ International miałam przyjemność być kandydatem biorącym udział w prowadzonym przez firmę procesie rekrutacyjnym. Pamiętam doskonale konsultanta, który podczas spotkania oraz w późniejszych rozmowach telefonicznych w sposób profesjonalny i wyczerpujący przedstawił mi zarówno wymogi proponowanego stanowiska pracy jak też obraz firmy i jej kultury organizacyjnej, rozwiewając moje wątpliwości związane z ryzykiem zmiany pracy.
Skutkiem tego spotkania był mój osobisty sukces zawodowy polegający na otrzymaniu posady, na której pomimo upływu 6 lat wciąż się rozwijam, oraz zacieśnienie kontaktów biznesowych z firmą NAJ International, z którą do tej pory realizujemy nasze potrzeby rekrutacyjne na poziomie top i middle managementu.
Dagmara Gromadzińska (HR Manager, American Express)
Po pięciu latach satysfakcjonującej współpracy z moim ówczesnym Pracodawcą, wciąż nie poszukiwałam pracy. Jednak w ofercie Naj International pojawiło się stanowisko, które mnie zainteresowało. Nie do końca byłam gotowa do podjęcia decyzji o odejściu z firmy, podzieliłam się tymi wątpliwościami z Konsultantem Naj. Długo rozmawialiśmy o moich celach, planach, ścieżce kariery, preferencjach zawodowych. Konsultant, z którym byłam w stałym kontakcie podczas procesu rekrutacji, był w tym zakresie prawdziwym doradcą. Przedstawił obiektywnie nową ofertę, zwrócił uwagę na plusy i minusy tego kroku w mojej karierze zawodowej. Nie namawiał, nie odradzał. Zadawał pytania i pozwalał mnie samej sobie udzielić odpowiedzi. Był partnerem w tej decyzji, ale przede wszystkim coachem na mojej drodze rozwoju zawodowego. Nowe wyzwania okazały się idealnie wpasowane w moje ambicje zawodowe.
Maciej Gruber
Z Naj International zetknąłem się w 1992 roku – w mojej ocenie była to ówcześnie jedna z pierwszych profesjonalnych firm doradztwa personalnego w Polsce. Sprawnie przeprowadzony przez konsultantów Naj International proces rekrutacji zaowocował podjęciem pracy w międzynarodowej firmie i był początkiem drogi zawodowej, którą z perspektywy prawie 20 lat oceniam jako ciekawą i satysfakcjonującą. Podobno w biznesie nie ma miejsca na sentymenty, ja jednak zachowałem o Naj International jednoznacznie dobre wspomnienie.
Antoni Hułas (Regional Swine Marketing Manager, Eli Lilly Regional Operations)
Firma NAJ International pośredniczyła w moim zatrudnieniu w firmie Pfizer Animal Health Poland na stanowisko Marketing Manager w 2007 roku. Cały proces poprowadzony był w sposób profesjonalny, dający mi informacje na bieżąco o jego przebiegu. Pamiętam do dziś miły gest konsultantki, która zadzwoniła do mnie w kilka tygodni po rozpoczęciu pracy, aby porozmawiać o moim samopoczuciu i pierwszych wrażeniach w nowym otoczeniu.
Jacek Kałłaur
Naj International – firma stworzona od zera, dzięki pasji i zdolnościom interpersonalnym, jednego człowieka – François Nail, „wżenionego” od ponad 20 lat w Polskę i jej kulturę. François skupił w swojej firmie, Naj International, takich samych pasjonatów jak on sam i wprowadził ją do „pierwszej ligi” firm doradztwa personalnego w Polsce, unikając jednocześnie pułapek zagubienia się w środku usług masowych a nie tych uszytych na miarę konkretnego klienta.
Tomasz Katewicz (Dyrektor Produkcji, Mondi Świecie)
Rekrutacja przebiegła szybko i konkretnie. Również szybko zapadła pozytywna decyzja. Wszystkie informacje były sprawdzone, komunikacja z konsultantem była jasna i klarowna. Cały proces cechowało rzetelne i profesjonalne podejście w opiece nade mną. Samo zatrudnienie w Mondi umożliwiło mi kontynuowanie rozwoju w logistyce i zakupach, następnie rozwój w innych projektach np produkcyjnych i tym samym z czasem objęcie jednego z kluczowych stanowisk w firmie – Dyrektora Produkcji/Członka Zarządu.
Mariusz Kilan (Kierownik ds. Sprzedaży do Dystrybutorów i Hurtowni – Polska Płn, Total)
W 1995 roku wysłałem swoje c.v. do firmy Naj International. Była to odpowiedź na ogłoszenie, które ukazało się w Gazecie Wyborczej. Zaproszono mnie na spotkanie i to właśnie wtedy okazało się, że znalazłem Pracodawcę, z którym jestem związany do dnia dzisiejszego. Profesjonalizm oraz współpraca firmy Naj International z koncernami zachodnimi pozwoliła mi podjąć pracę w stabilnej, znanej i liczącej się na rynku petrochemicznym firmie.
Krzysztof Kirow (Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, JANTAR Sp. z o.o.)
Dzięki Wam stawiałem pierwsze kroki zawodowe w latach dziewięćdziesiątych. Obdarzyliście mnie zaufaniem i przy Waszej pomocy pojawiłem się na rynku pracy. Mam ogromny sentyment do firmy Naj.
Artur Kołodziejczak (Dyrektor Zarządzający, Videojet Technologies)
W roku 2003 zostałem zaproszony przez firmę Naj do projektu rekrutacyjnego na stanowisko Członka Zarządu i Dyrektora Zarządzającego w firmie Videojet Technologies. Niewątpliwie po 7 latach mogę powiedzieć, że był to bardzo udany krok w mojej karierze zawodowej, który pozwolił mi na dalszy dynamiczny rozwój oraz zdobycie cennych doświadczeń. Doceniam profesjonalizm konsultantów Naj, ich zaangażowanie w proces oceny, rzetelność w prezentacji oferty i fachowe doradztwo w zakresie budowania kolejnych kroków mojej kariery zawodowej.
Maciej Konieczny (Dyrektor Departamentu Sprzedaży B2B, Link 4)
Najważniejszymi cechami jakie wyróżniają firmę oraz konsultantów NAJ jest profesjonalizm i elastyczność. Mogłem liczyć na wsparcie i pomoc ze strony konsultantów na każdym etapie rekrutacji.
Praca, którą podjąłem za pośrednictwem firmy NAJ daje mi duże możliwości rozwoju oraz doskonalenia się.
Iwona Kossmann (Prezes Zarządu, Bonnier)
Po skończeniu studiów w 1991 przed wyjazdem na studia podyplomowe do Holandii zaczęłam się rozglądać za praca. Wtedy usłyszałam, że nic się nie dzieje bez François Nail. Ponownie spotkaliśmy się 2001 roku i była to rozmowa o PTK Centertel. Byłam przekonana do pracy tylko w kosmetykach, ale po przeanalizowaniu swoich motywacji chciałam pracować w branży telekomunikacyjnej. Telefon z NAJ z ofertą Centertel był z doskonałym wyczuciem momentu a zmiana pracy to była bardzo dobra decyzja.
Bertrand LeGuern (Prezes Zarządu, Petrolinwest)
Znam Naj International od 1998 roku. Pierwszą rzeczą, którą zapamiętałem to, że Naj potrafi słuchać, czego ja chcę. Mam na myśli nie tylko profil idealnego kandydata, ale to, jakiej osobowości potrzebuję do dobrej współpracy. Na przedstawianych short listach nigdy nie zabrakło osoby, z którą bym nie złapał chemii. A to nie jest takie oczywiste i proste. Bo trzeba lubić i mieć ochotę z kimś pracować. Bardzo ważne są relacje szef – pracownik. Pracując z Naj zawsze wiedziałem, że będę miał dobre osoby i to jest rzecz, która zawsze wam się udaje.
Liliana Major-Machnacka (Development Manager, IKEA)
Naj to była moja pierwsza praca i trafiłam do zespołu, który pracował nad różnymi narzędziami HR-owymi, co było w tamtym czasie dosyć pionierskim przedsięwzięciem. W Polsce nie było know-how i Naj jako jedna z pierwszych firm podjęła się zadania stworzenia lokalnie dopasowanych narzędzi diagnozy potencjału.
Piotr Machel (Dyrektor Dept. Marketingu, GE Money Bank (obecnie BPH))
Miałem okazję uczestniczyć w procesie rekrutacji w 1998 roku, kiedy to dzięki firmie Naj International trafiłem do PTK Centertel na stanowisko Zastępcy Dyrektora Marketingu. Był to bardzo profesjonalny proces i bardzo ceniłem sobie fakt informowania mnie na bieżąco o jego przebiegu. Ta zmiana była dla mnie bardzo ważnym krokiem w karierze, dała mi szansę zdobycia doświadczenia stricte marketingowego i poznania branży telekomunikacyjnej.
Przemysław Mełgieś (Dyrektor Generalny CEE, Cephalon)
Firma Naj International jest bardzo bliska mojemu sercu. Nasze pierwsze spotkanie było w roku 1992 i pamiętam je do tej pory. Jest naprawdę niewiele spotkań, które były tak znaczące w moim życiu, jak spotkanie z Francois Nail.
Zbigniew Mendel
[…] Z NAJ International i osobiście jej założycielem Francois Nail, zetknąłem się po raz pierwszy osobiście późną jesienią 1992 roku, odpowiadając na ogłoszenie prasowe w „Gazecie Wyborczej”, w sprawie rekrutacji do francuskiej firmy naftowej Total S.A. Po pierwszym spotkaniu w siedzibie firmy, zostałem przygotowany przez konsultanta Naj do kolejnego – już z potencjalnym pracodawcą – po którym otrzymałem List Intencyjny, a w konsekwencji rozpocząłem pracę „u Francuzów” 1 – go lutego 1993 roku, na stanowisku Przedstawiciela Regionalnego w Dziale Olejów Silnikowych.
Kolejne lata, to czas stopniowych, acz szybkich awansów do najwyższych stanowisk menadżerskich [Prezes Zarządu – Dyrektor Generalny], w spółkach polskich i zagranicznych, w tym notowanych na GPW w Warszawie.
Z perspektywy minionych prawie 19 lat, z tym większą estymą i atencją patrzę na NAJ jako współtwórcę moich zawodowych i życiowych sukcesów.
NAJ – to w mojej ocenie – najlepsze co mogło mnie w moim życiu zawodowym spotkać, zwłaszcza we wstępnej jego fazie. Nieco trawesując stare powiedzenie NAJ International dał mi nie tylko wędkę, ale i wskazał jak i gdzie należy szukać najlepszych jakościowo łowisk.
Życzę obecnej kadrze firmy sukcesów, a przyszłym Klientom – zarówno po stronie Pracodawców, jak i Pracobiorców, rekomenduję firmę z pełnym przekonaniem. Pod tym logiem oznaczającym reputację, transparentność i profesjonalizm, można czuć się zawsze bezpiecznie […].
Adam Opaliński (Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich Grupy Kapitałowej Dalkia Polska)
Poznałem François NAIL jesienią 1996 roku. François był pierwszym konsultantem zewnętrznym z którym pracowałem. Współpracując z Nim uczyłem się współpracy z firmami zewnętrznymi, w obszarze headhuntingu i w innych dziedzinach.
Maciej Owczarek (Prezes Zarządu, ENEA S.A.)
Moja przygoda z Naj International zaczęła się kilka lat temu, kiedy to otrzymałem telefon z propozycją rozważenia możliwości pracy dla enigmatycznego dużego operatora telekomunikacyjnego z dominującym kapitałem francuskim. Skorzystałem z danej mi szansy i tak rozpoczęła się moja kariera w branży telekomunikacyjnej. Przyznam, że stanowisko proponowane pierwotnie nie spełniało moich oczekiwań. Naj International pośredniczył również w poszukiwaniu innego projektu, zgodnego z moimi kwalifikacjami i umiejętnościami. Dziś z perspektywy czasu cieszę się, że odebrałem ów telefon. Wiem, że zmienił on bieg mojej kariery zawodowej i miał duży wpływ na rozwój i kształtowanie się mojego warsztatu menadżerskiego.
Dorota Piekarczyk (Coach, Psycholog Biznesu)
Mój długoletni związek z Najem rozpoczął się jesienią 1994 roku. Pracowaliśmy w biurze przy ul. Odolańskiej. Było to mieszkanie dostosowane do celów biurowych. Charakterystyczne dla tego biura było klimatyczne poddasze, na które prowadziły drewniane schodki. W ciągu dnia najbardziej charakterystycznym dźwiękiem był tupot nóg po tych drewnianych schodach. Ciągle ktoś wbiegał na górę, zbiegał w dół, a całe schody trzęsły się i trzeszczały. Wspólną przestrzeń biurową wypełniał duży owalny stół, przy którym wszyscy pracowaliśmy – jeśli nie biegaliśmy na poddasze, gdzie były komputery i segregatory. Ten stół gromadził nas wszystkich ze wszystkim co wnosiliśmy danego dnia do firmy – z niewyspaniem, stresami, dowcipami, rozważaniami na temat projektów. Przy tym stole toczyło się nasze firmowe życie.
Maciej Piórko (HR Manager, Grupa ITI)
Lubię pracować z Naj, ponieważ oprócz dobrych kandydatów, otrzymuję dużo ciekawych obserwacji o branży, innowacyjnych projektach, sukcesach i porażkach biznesowych kandydatów. Innymi słowy to wszystko, co sprawia, że wybór najlepszego kandydata bywa nieco trudniejszy, ale bardziej trafny. Dziękuję za kreatywność, która nigdy nie wykraczała jednak poza granice etyki i dobrego smaku.
Joanna Raoult (Blue Architektura)
Dzięki Najowi trafiłam w 2002 roku do firmy Envergure na stanowisko Dyrektora ds. Budowlanych. Rekrutację tę zapamiętałam dzięki dużej pomocy i wsparciu konsultanta, którego do dzisiejszego dnia cenię za wysokiej klasy profesjonalizm. Sama praca była dla mnie niesamowitym krokiem do przodu i spełniła moje oczekiwania. Do tej pory polecam wszystkim Wasze usługi.
Marcelo Rechziegel (Polish Energy Partners S.A.)
Byłem bardzo zadowolony z prowadzonego procesu rekrutacji przez firmę NAJ International, byłem również świetnie przygotowany do spotkania z Klientem. Gratuluję 20-lecia!
Krzysztof Ruciński (Dyrektor Finansowy, Mitsubishi Polska)
Zostałem zrekrutowany poprzez Naj International w 2001 roku do firmy Beverly Hills na stanowisko Dyrektora Finansowego. Sam proces oceniam na bardzo wysokim poziomie, a w szczególności komunikację z Konsultantem, który był cały czas ‘blisko mnie’ i od którego dostawałem regularne informacje. Takie stanowisko i zmiana branży też było dla mnie wyzwaniem, ale bardzo się cieszę, że podjąłem taka decyzję – to był zdecydowanie dobry krok w mojej karierze.
Jarosław Rutkowski (General Sales Manager, Eastern Region, Nordson Polska)
Państwa rolę w rozwoju mojej kariery określiłbym następującymi słowami: „Największym dobrem jakie możesz wyświadczyć drugiemu jest nie tylko podzielenie się z nim swoim bogactwem, ale odkrycie przed nim jego własnego bogactwa.”
Jarosław Sroczyński (Regional Manager, Sephora)
Jakieś cztery lata temu miałem okazje zostać zaproszony na rozmowę w sprawie ew. zmiany swojego pracodawcy. Trafiłem do Naj International. Rozmowa profesjonalna, co nie zawsze jest regułą w firmach HR.
Po tamtym spotkaniu pozostało miłe wrażenie miedzy innymi, dlatego że firma w uzgodnionym terminie przekazała informacje na temat dalszych losów projektu. Projekt dla mnie zakończył się na pierwszym etapie. Standardowa formułka o zainteresowaniu i braniu pod uwagę mojej osoby przyjąłem jak każdą taka informację w podobnych sytuacjach.
Minął rok i znowu kontakt ze strony NAJ. OK juz zyskali w moich oczach, bo jednak pamiętali o mnie, czyli formułka wypowiedziana rok wcześniej nie była frazesem. Spotkania jak poprzednio miłe i profesjonalne. Kolejne terminy i komunikowanie się z moją osobą wzbudzało moje uznanie.
Ostatecznie po 14 latach za sprawą NAJ „zdradziłem” moja pierwszą zawodową miłość postanowiłem zacząć zawodowo wszystko od nowa. Do skutecznej „zdrady” przyczyniły się Konsultantki NAJ – którym dziękuję za skuteczne „namowy”.
Z perspektywy czasu, czyli ponad dwóch lat decyzja jak najbardziej słuszna. Szczególnie w obszarze upewnienia się, co potrafię i ile jestem wart.
Jędrzej Standar
Mój pierwszy kontakt z firmą NAJ International miał miejsce 10 lat temu. Chciałbym bardzo podziękować firmie, że w sposób profesjonalny i bardzo efektywny pomogła mi w kreowaniu mojej kariery zawodowej. Polecam wszystkim, którzy chcą rozwijać się i zdobywać nowe szczyty i cele w swojej pracy. Jestem przekonany, że dołączam do dużej rzeszy managerów, którzy podpisują się pod taką deklaracją.
Janusz Stańczyk (Business Development Manager, 3M)
Jestem bardzo wdzięczny firmie NAJ International za okazane mi zaufanie podczas prowadzonego projektu.
Orest Steć (Managing Director, SG Equipment Leasing)
W roku 2000 od kilku lat mieszkałem w Kanadzie. Obserwowałem zmiany jakie zachodziły w Polsce i wysłałem swoje cv do wielu agencji. Konsultant NAJ najpierw zadzwonił do mnie i przeprowadził interview telefoniczne w Kanadzie. Potem przejechałem na miesięczny urlop do Polski i zacząłem od spotkania z konsultantem. Szybko doszło do spotkania z przedstawicielem niemieckiej firmy leasingowej GEFA (wówczas cześć grupy finansowej Deutsche Bank), następnie pojechałem na spotkanie do centrali w Niemczech i po miesiącu wróciłem do Kanady z kontraktem na stanowisko Dyrektora ds. Ryzyka Kredytowego w Deutsche Financial Services Polska. W tej rekrutacji i sukcesie zawodowym pomogła mi biegła znajomość języka angielskiego i niemieckiego oraz doświadczenie w ryzyku kredytowym kanadyjskiej instytucji finansowej. Obecnie pełnię obowiązki Dyrektora Generalnego SG Equipment Leasing na Ukrainie.
Maciej Świerczek (Sales & Marketing Manager, Pfizer Polska)
Zostałem zrekrutowany przez NAJ do firmy Pfizer w 2005 roku. Sam proces wspominam bardzo miło, dość powiedzieć, że do dziś utrzymuję z rekrutującą mnie wtedy Konsultantką kontakt. W tym konkretnym momencie mojego życia zawodowego rozważałem zmianę pracy z założeniem, że firma do której trafię będzie firmą z którą zwiążę się na dłuższy czas i miałem dość jasno sprecyzowane oczekiwania względem przyszłego pracodawcy. W związku z tym podejmowałem decyzję o zmianie bardzo rozważnie, Konsultantka z NAJ bardzo pomogła mi wtedy w rzeczowej analizie sytuacji, krótko- i średnioterminowych perspektyw rozwoju i podjęciu ostatecznej decyzji, która z perspektywy tych 5 lat okazała się być bardzo trafiona. Firma Pfizer Polska w dużej mierze spełniła moje oczekiwania i dała mi możliwość dynamicznego rozwoju zawodowego – od brand managementu, poprzez zarządzanie zespołami marketingu różnych działów, do pozycji łączącej odpowiedzialność za sprzedaż i marketing. Nie da się ukryć, że w dużej mierze taki przebieg zdarzeń zawdzięczam firmie NAJ, bez tej rekrutacji 5 lat temu mój rozwój mógł potoczyć się zupełnie inaczej.
Krzysztof Szewczyk (Carrefour)
Firma NAJ International to profesjonalizm rekrutacyjny.
Maciej Szymański (Chief Executive Officer/Prezes Zarządu, NFI Empik Media & Fashion S.A.)
Po ukończeniu studiów we Francji w 1992 roku zdecydowałem wrócić do Polski. Rozpocząłem poszukiwania pracy. Zainteresowało mnie ogłoszenie w gazecie, na które odpowiedziałem. Zostałem zaproszony na spotkanie do biura „na strychu” z atrakcyjną boazerią „jak u teściowej”. Spotkałem się z kolegą François, który mnie przesłuchał. Później poproszono mnie na kolejne spotkanie, które było w formie gry symulacyjnej – teraz to nazywamy assessment. Mało się odzywałem podczas tego spotkania. Zapewne tak należało robić, bo … przyjęli mnie do tej pracy. To było stanowisko Szefa Strefy w Peugeot.
NAJ i François ma dla mnie jednakowy wydźwięk.
Maksymilian Świniarski (Business Unit Director Diabetes, Eli Lilly)
Firma NAJ International zwróciła się do mnie w 2006 roku, z ofertą objęcia stanowiska Country Manager Diabetes Care w firmie Bayer, gdzie pracowałem przez 5 lat. Proces rekrutacyjny był przeprowadzony bardzo profesjonalnie a stanowisko okazało się bardzo dobrym krokiem w rozwoju mojej kariery zawodowej.
Maria Wajda (Dyrektor Generalna, AT MEDIA)
Nie chciałam zmieniać pracy… Po kilku rozmowach z przyszłym pracodawcą odmówiłam. Dzięki determinacji i zaangażowaniu Konsultantki z Naj, która okazała się nie tylko profesjonalistką, ale miłą, życzliwą dziewczyną, z którą można było porozmawiać o wszystkim – zdecydowałam się przejść z największej stacji tv na rynku, która wówczas miała około 50% udziału w rynku do stacji z udziałem niespełna 3%. To była decyzja mojego życia, decyzja, którą z perspektywy czasu uważam za bardzo odważną, której jednak nie żałuję, bo korzystnie zmieniła mnie i moje życie.
Mariusz Wojas
Moja przygoda z Naj International została zapoczątkowana w 2000 wraz ze stanowiskiem Kierownika Projektów w małej ale prężnej firmie inwestycyjnej w branży energetycznej. Dzisiaj po latach, muszę powiedzieć, że ówczesna selekcja potencjalnych kandydatów, która była przeprowadzona w sposób profesjonalny charakteryzowała się prostymi ale celnymi elementami, których efekt dostrzegam po latach. Miałem do czynienia z różnymi „head hunters” w ciągu mojej kariery zawodowej, ale tylko konsultant NAJ zwrócił uwagę nie tylko na mój bagaż doświadczenia zawodowego, ale co ciekawe, długo rozmawialiśmy o rzeczach, na których temat nie spotkałem się z pytaniami u konkurencyjnych firm pokroju Naj International, a które w pierwszym moim odczuciu nie miały bezpośredniego związku z danym projektem, a mianowicie: 1. Jakim jestem człowiekiem, co lubię, a co mnie denerwuje 2. Jakim jestem pracownikiem na co dzień, jak organizuję sobie czas, do czego jestem przyzwyczajony 3. Jak na potencjalne zmiany mojego pracodawcy zareaguje moja rodzina . Dzisiaj wiem, że prowadzący projekty w Naj International konsultanci, starają się nie tyle odpowiedzieć na zapotrzebowanie swojego klienta w zakresie merytorycznym, ale przede wszystkim zwracają uwagę na elementy „miękkie”, które są podstawą „wpasowania” się przyszłego nowego pracownika w istniejącą organizację i vice versa. Poprzez rozpoznanie atmosfery i specyfiki pracy u Zlecającego oraz rozpoznanie „miękkich” elementów charakteru i osobowości potencjalnego kandydata Naj International uzyskuje efekt w postaci udanej symbiozy przyszłego Pracodawcy z przyszłym Pracownikiem. W efekcie projektu, do którego zostałem przez konsultanta NAJ zaproszony, trafiłem do Pracodawcy, u którego pracowałem najdłużej i z którym wspólnie stworzyliśmy doskonały tandem w postaci samonapędzającej się maszyny do odnoszenia sukcesów na trudnym rynku energetycznych inwestycji.
Agnieszka Wolańska (Dyrektor HR, Netia S.A.)
Firma Naj zaczęła swoją działalność na początku lat dziewięćdziesiątych. Rozwijała swoje kompetencje poprzez doświadczenie i zmieniała się „w boju”. Współpracując dzisiaj z profesjonalistami firmy Naj, aż trudno uwierzyć, że 20 lat temu zaczynała jedynie od pomysłu i dobrych chęci.
Wojciech Wyrozębski (In-House Lawyer, Cargill)
Współpraca z firmą Naj zaowocowała zdobyciem nowej, ambitnej i niezwykle ciekawej pracy. Dzięki szczerej i otwartej komunikacji oraz nie bojąc się odważnych pytań konsultant NAJ pomógł mi na nowo spojrzeć na moją obecną sytuację zawodową i ścieżkę kariery. Unikając przy tym schematycznych pytań i utartych ścieżek prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, starał się w sposób rzeczywisty zrozumieć moje oczekiwania. W mojej ocenie firma Naj wychodzi zdecydowanie poza rolę firmy rekrutacyjnej, oferując swoim partnerom wartość dodaną w postaci profesjonalnego doradztwa. Bez wahania mogę polecić jej usługi każdemu, kto myśli o rozwoju swojej kariery zawodowej lub budowaniu zespołu!
Nasz zespół
Ewa Adamczyk
Managing Partner/CEO
Dorota Wróblewska
Senior Project Manager / Head of Manufacturing Sector
Ewa Borek
Senior Search Consultant
Katarzyna Wójtowicz
Senior Search Consultant
Agnieszka Stempniewska
Recruitment Support & Office Manager