W wyniku pandemii Covid-19, organizacje stoją w obliczu poważnych zmian, nie tylko w odniesieniu do
- miejsca pracy,
- nieuchronnej pracy z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych,
- rozwoju nowych umiejętności,
- ale również korzyści płynących z posiadania pakietu świadczeń związanych ze zmieniającymi się warunkami pracy w domu.
Z punktu widzenia Ameryki Łacińskiej (Meksyk), nie bez znaczenia jest ich przegląd i przeprojektowanie świadczeń, ponieważ niektóre z nich przestaną być atrakcyjne w systemie pracy na odległość.
Na przykład, usługi gastronomiczne (gdy nie jest już konieczne, aby spożywać posiłki w biurze) lub samochód służbowy ( który stoi w garażu od miesięcy), a także miejsca parkingowe, które w tym momencie nie są korzyściami, które robią różnicę podczas negocjacji stanowiska.
Według Naszego Partnera z Meksyku https://www.linkedin.com/in/gloriasotomayor/, inne świadczenia, staną się bardziej istotne dla pracowników pracujących zdalnie:
- Korzystanie z nieograniczonej usługi internetowej i telefonu / linii komórkowej (płacone przez firmę)
- Zapewnienie artykułów biurowych, takich jak krzesło biurowe, biurko itp.
- Wsparcie psychologiczne online dla pracownika i jego rodzin
- Wsparcie edukacyjne online dla dzieci w wieku szkolnym
- Elastyczność godzin pracy, a także w niektórych przypadkach, również podczas pracy w biurze
- Szkolenie z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych do wykonywania pracy (Zoom, Zespoły, itp.)
- Ubezpieczenie kosztów leczenia rodzinnego o szerokim zakresie
- Prywatna usługa transportowa, gdy pracownicy muszą dojeżdżać do biura, aby uniknąć transportu publicznego (opłacanego przez firmę).
Nadszedł czas, aby działy HR wprowadziły innowacyjne strategie w celu opracowania alternatywnych pakietów świadczeń (dostosowanych do nowej polityki dostosowania kosztów, którą firma zdecydowała się wdrożyć), biorąc pod uwagę potrzeby zawodowe i osobiste pracowników w tym nowym środowisku.
https://iesf.com/wp-content/uploads/2020/10/IESF-Mexico-answers.pdf